Sunday, April 10, 2016

Praha 2016


    Trip



Kako stici do Praga za malo para i napraviti put zanimljivim?

Voz - Vozna karta od Beograda do Budimpeste iznosi 26e u oba pravca. Iskreno sam bila malo razocarana kada nas nisu docekali kupei, ali sam bila prijatno iznenadjena higijenom novih vagona. Put je trajao od pola 10 uvece do 6 ujutru. Posto nas je bilo mnogo to vreme smo iskoristili za druzenje i igranje drustvenih igara. Moje omiljeno prevozno sredstvo i jeste voz jer nikad nisam njime putovala a da mi nije bilo zanimljivo.



Budimpesta - Posto smo imali dosta slobodnog vremena iskoristili smo ga, za jako kratak obilazak grada, jer su nam koferi zadavali velike muke,doruckovali, popili kafu i udahnuli malo svezeg vazduha.Nakon toga smo se svi razdvojili i Andrej i ja smo se zaputili ka Autobuskoj stanici.



Bus - Posto nismo rezervisali nase mesto na vreme, nas dvoje smo morali da cekamo jos par sati dok ne stigne nas autobus. Nije to bas ovako izgledalo, ali ovo je jedina slika koju imam. Blizu nas snimilili smo mini pub sa jako jeftinom votkom i Becherovkom tako da se cekanje pretorilo u najbolji deo puta! :) 

Food 




Slatkisi - Jedan od mozda najvecih problema jeste kako se prehraniti bez mamine kuhinje? Posto nismo zeleli da vreme gubimo na spremanje hrane kod kuce,uglavnom smo jeli napolju.

Prvih dana nas izbor uglavnom je bio McDonalds, Burger King, razni Pizza restorani- mesta gde ne mozemo da omanemo sa porudzbinom. Medjutim postoje stvari koje bukvalno ne smete propustiti!
Naprimer Chimney cake ili Kürtőskalács, tradicionalno Madjarsko slatko pecivo, koje su preuzeli Cesi. Danas ih mozete naci na skoro svakom cosku u centru Praga.
Jos jedna stvar koja verujem da postoji i kod nas ali nisam imala prilike da je vidim. Postoji stand sa vocem koje je umoceno mlecnu,crnu i belu cokoladu. Kao veliki ljubitelj Fondua ovome nisam mogla da odolim, i nisam se pokajala
емотикон smile

Kobasice- Ako ste dosli u Prag a niste pojeli bar jednu kobasicu, smatrajte vase putovanje propalim! Iako smatram da je to nemoguce jer gde god da sam se okrenula standovi koji su ih prodavali su me mirisom mamili da ih kupim. Preporucila bih vam da zaobilazite fensi objekte koje ih peku na plocama, jer to nije to dok se ne ispece na vatri. Ukus je provereno milion puta bolji.


Brza hrana - Ne dopada mi se bas sto vam ovo preporucujem, ali nekako kad imate malo vremena a mnogo toga zelite da vidite restorani brze hrane su neizbezni. Pored standardnih za koje svi znamo, preporucicu jedan ceski. Srce i dusa su mi ostali u Bageterie Boulevard-u. Apsolutno nisam mogla da odolim sendvicu sa tartar sosom,zelenom salatom i pohovanim kacakavaljem. Taj sendvic ima ukus raja! Eto toliko mi se dopalo da prvi dan kad sam se vratila kuci spremila sam sebi kucnu varijantu toga.


Kucna ishrana - Okej, ovo se desilo samo dva puta jer niko nije zeleo da se bakce spremanjem rucka za osmoro ljudi. Dobro,osim Andreja. Mi smo bili u situaciji da smo boravili u stanu koji je bio opremljen sa svim sto nam je bilo potrebno. Iz Beograda smo poneli raznorazne kesice sa sosevima, a meso i povrce smo nabavili u Tesco-u. Jednostavno morate i u ovakvim sitacijama pojesti i nesto kuvano.

Fun tour




Razlog naseg putovanja je bio proslava 18-tog rodjendana nase drugarice. Dosli smo u dve ture, prva ekipa je stigla malo pre nas a ja sam stigla dan kasnije sa svojim drugaricama i nasim momcima.

Iako je pretesko nastelovati toliko ljudi da svima odgovara i datum,mesto,smestaj,..najboljaputovanja su definitivno ona na koja idete sa ekipom. Smeh do suza i najludji provod je onda zagarantovan.



Smestaj - Imali smo srece sto Visnja ima stan u Pragu koji je bio dovoljno prostran za sve nas i sto je jos vaznije bio je jako blizu centra. Nismo placali smestaj tako da ne mogu puno da pricam o tome jer nisam informisana,ali svakako mozete da pronadjete jako povoljne aranzmane preko nasih turistickih agencija ili ako zelite sami sebi da krejirate odmor onda bi moja preporuka bila Airbnb aplikacija koja je besplatna. Ona nudi hotele,motele,stanove,kuce i vile u zeljenom gradu koje mozete da rezervisete online. Svaki objekat nudi niz vernih fotografija i totalno je sigurno (provereno). Airbnb je nesto kao bolja i naprednija varijanta Booking-a.



Fashion - Pff. Iskreno jako sam razocarana stilom Cehinja. A jos vise izborom garderobe koju Praski butici nude. Da ne bih ogresila dusu sada, postoje izuzeci koji su me odusevili svojim outfitima. Ali isto tako moram i da naglasim da su to ekstremi posto je tamo toliko hladno da sam samo gledala kako sto vise da se "natrontam" i utoplim, tako da ih potpuno razumem. Stil koji one promovisu bih svrstala u Casual i akcenat bih stavila na udobnost odece. Sto se tice ovog macana na slici - All rights reserved.


Gradski prevoz



Metro - Od menjanja smerova i presedanja mozak me je zaboleo. Srecom imali smo mapu metroa i Ivu pored nas tako da smo se izborili nekako. Metrom smo isli najcesce jer je brz i tacan. Karte u Pragu za prevoz morate kupovati jer nije situacija kao kod nas i kazne su ogromne.

Autobusi i tramvaji - Autobusom smo isli samo jednom,dok sa tramvajem imam vise iskustva. Jedna linija vodila je od centra do bukvalno ispred naseg stana tako da smo cesto isli njime. Tramvaj stize na svakih 4-5 minuta. Odusevljena sam njihovom organizacijom gradskog prevoza i apsolutno zgrozena nasom.


Taxi- Taxi nam je sluzio za vracanje kuci u sred noci i dolazenje do destinacija koje su nam bile komplikovane za pronaci ih na mapi. Voznja nije bas toliko skupa, ali mi se cinilo par puta da nas taksiti vrte u krug posto je voznja umela traje i po skoro 20 minuta. E pa sad, nije Prag bas toliko veliki a imam i donekle neku orijentaciju gde se nalazim i gde treba da stignem. U svakom slucaju ne bih preporucila jer mislim da su Praski taksiti djubrad, osim ako bas nemate kako da se dovucete kuci u sred noci.



Uskrs - Svaki grad treba posetiti u vreme nekog praznika ili desavanja. Tako mozemo da vidimo kako drugi narodi i druge kulture obelezavaju vazne datume. Mozda smo dosli prerano, ali Cesi su vec krenuli sa pripremama za katolicki Uskrs. Imali smo prilike da vidimo divne dekoracije koje su bile izlozene po citavom gradu i od sivog napravile veseo i sareni Prag.



Pica - Ja sada treba da pricam o "Prestonici Piva" , ali ja ga ne volim tako da cete za to nazalost ostati uskraceni. Ono sto sam probala i sto mi se jako dopalo je Staropramen pivo sa ukusima limuna,grejpa i tresnje. Eto toliko je lepo da sam ga ponela kuci, i stvarno se nadam da ce uskoro stici i u nase prodavnice. Jos jedno pice moram da spomenem a to je Frisco, takozvano zensko pivo koje uskusom podseca na Cider. Divnog je ukusa ali njegova slatkoca moze lako da vas prevari, ipak sadrzi 7% alkohola.

Ono za sta su se momci zakacili je bila Becherovka, ceska rakija sa cimetom. Nisam fan rakija, ali ovo je stvarno divno.


Nesto sto nije svakidasnje kod nas, ali u Pragu ocigledno jeste je popularnost Apsenta. U marketima imate preko 20 vrsta, a u kaficima koliko sam primetila i na svakom trecem stolu. Lepo izgleda, ali je djavoljski odvratnog ukusa.



Kafici- Ono sto je veliki problem Balkancima kada odu zapadno,jeste sto ne postoje pusacke zone u kaficima. Medjutim iako je u Pragu pusenje zabranjeno, postoji naravno par lokala u kojima je to dozvoljno, samo treba da ih pronadjete! 
Mesta koja su definitivno vredna pomena po mom misljenju -"železnički" restoran u Pragu na Vaclavskom trgu,U Sedmi Svabu Medieval Pub i pivnica U Fleku.
Restoran sa zeleznicom je definitivno mesto koje nam je bilo najzanimljivije, jer umesto konobara ovaj lokal koristi vagone kako bi gostima dostavio pice. Jako mi je zao sto nisam uspela da vam fotkam to,ali sam slikala maketu koja moze da vam docara kako to izgleda.

U Sedmi Svabu Medieval Pub je pivnica koja je potpuno uredjena u srednjevekovnom stilu. Nisam ljubitelj piva kao sto sam vec spomenula, tako da nemam nista posebno osim genijalnog enterijera da spomenem.

I pivnica U Fleku, je najstarija pivnica u Pragu koja radi preko 500 godina! Svakako "znamenitost" koju ne smete zaobici,a uz to i verovatno jedina na kojoj se mozete jako dobro provesti.



Nazalost nije tu svaki dan, ali pogledate kako je presladak ovaj mali poni! Nisam sigurna ali mislim da u periodu oko praznika postavljaju ovu minijaturnu stalu, gde se mozete maziti sa najsladjim farmskim zivotinjama na svetu. Ovog konjica sam nazvala Ljubica i zelim da ga vodim kuci. 


Klubovi - Verujem da ih ima mnogo za koje je greota sto ih nisam obisla, ali nismo imali toliko vremena. Mesta na koja bih vas rado poslala su Chapeau Rouge i Deja Vu- lokali koji rade preko dana kao kafici a nocu gruvaju do ranih jutarnjih casova! Prostorije su fenomenalno uredjene: zidove krase grafiti dok je svaki inventar ova dva kafica cudan, i posebno interesantan. Mesto za omladinu, ali ako ste ljubitelji neke malo alternativnije kulture svakako svratite!

Solidni Jistota - E to je mesto gde je nasa drugarica slavila rodjendan. Ne znam bas kako izgleda kada se u njemu ne pusta srpska muzika i kada ga popunjavaju Cesi umesto Srba. Ali osim nase,DJ je pustao i komercijalu tako da verujem da je mesto u tom fazonu. Nama je bilo predobro, sto zbog dobre atmosfere sto zbog svih dragih ljudi koji su bili tamo sa mnom.

Roxy - Haha, puno ljubavi za ovo mesto! Definitivno najomiljeniji lokal u Pragu! Ogroman nocni klub u podzemlju koji mi lici iskreno na neko pozoriste. Sve u svemu, ima ogroman plesni podijum gde mozete da ludujete do zore uz zvuke tehno muzike. Ima takvih mesta i u Beogradu,ali iskreno ja nisam bila ni na jednom koje je na ovom nivou!

Praha




Paladium- Trzni centar, u srcu Praga, na cetiri sprata.
 Tamo mozete pronaci: Calzedonia,Esprit,Gant,Guess,H&M,Intimissimi,Lacoste,Levi's,Mango,Michael Kors,Marks and Spencer,Promod, Puma, Reserved,Vans,Tezenis,Bijou Brigitte,Claire's,..i mnoge druge radnje.
P.S. Ovo nije slika Paladiuma, stajala sam ispred njega kad sam ovo fotkala. Mnogo mi se dopala fotografija, pa sam zelela da je podelim sa vama.



Astronomski casovnik - Definitivno jedna od najposecenijih znamenitosti. U strogom centru nalazi se casovnik koji ima posebno uredjen mehanizam koji pokazuje polozaje Sunca,Meseca,nekih planeta i zodijacku konstelaciju. 
Ono sto je svim turistima posebno zanimljivo jeste kukavica koja izlazi na svakih sat vremena, kao i pokretne figure apostola koje se mogu videti sa prozorcica.


Vltava


Divna arhitektura koja se moze uociti u preslatkim uskim ulicama koje povezuju centar, i daju potvrdu da je Prag jedan pravi evropski grad.



Tinska crkva - Posle Katedrale Sv. Vida najznačajnija religiozna praška građevina u gotskom stilu. Crkva je otvorena od utorka do subote u od 10:00 - 13:00 i 15:00 -17:00. Placanje ulaza nije obavezno, ali se obicno daje 20 kruna u svrhu obnove i održavanja građevine.


Karlov most - O tome sam pisala u predhodnom postu.


Jako mi je zao sto ste dugo cekali ovaj "Vodic kroz Prag post" ali ispitni rok mi nije ostavio izbora. Nadam se da sam svima vama koji planirate putovanje pomogla,a ostalima dala zanimljivu sliku o tome kako je bilo meni.

xoxo Una Mać

No comments: