Wednesday, July 27, 2016

Vodič kroz Kefaloniju #1


Kao što ste mogli videti na našem facebook-u i instagram profilu letovala sam na Kefaloniji.
Odlučila sam da Vas kroz ovaj i naredni post upoznam sa ovim prelepim ostrvom i podelim svoje utiske.





Uopšteno o Kefaloniji:
Kefalonija je grčko ostrvo, najveće koje pripada grupi Jonskih ostrva.
Najveći i glavni grad jeste Argostoli u kome živi trećina stanovništva Kefalonije. Sama Kefalonija broji blizu 40.000 stanovnika.

Okolina ostrva:
U neposrednoj blizini nalazi se ostrvo Itaka. Plaže koje morate posetiti! Ove godine to nisam učinila, ali prošle jesam kada sam bila na Lefkadi. Prelepa, divlja plaža sa kristalno čistom i toplom vodom. Raj na zemlji! O tome koliko je divlja govori to da sam pri dolasku zatekla mrtvu kozu na sred plaže za koju verujem da je pala sa litice.
Takodje, blizu se nalaze  Zakintos i Lefkada koje možete posetiti, do kojih možete doći brodićem ili trajektom.
Medjutim, kada idete do Lefkade obično Vas iskrcaju u mestu Nidri, koje je po mom mišljenju nešto što samo može da Vam pokvari utisak o Lefkadi. Tako da Vam preporučujem da izdvojite neko vreme da je pretražite i uživate u njenoj lepoti.


Žurke ili ipak ne:
Ako ste željni noćnog provoda, žurki, glasne muzike...Ovo nije mesto za Vas. Ukoliko želite po ceo dan da provedete na plaži, u miru, i u netaknutoj prirodi onda to svakako jeste!

Prevozno sredstvo:
Pre nego što sam i sama krenula ka Kefaloniji, čitala sam forume, kako bih znala šta da očekujem. Tamo sam saznala jako bitnu stvar!
Naime, neophodna stvar na ostrvu jeste prevozno sredstvo. Automobil, motor, kvad...Ukoliko ne dolazite sopstvenim autom neizbežno je rentanje.
Naravnom pod uslovom da želite da upoznate ostrvo. Gradskog saobraćaja gotovo ni da nema. Naime, bila sam smeštena u mestu Skala. Od Skale do glavnog grada postoji gradski prevoz koji kreće oko 6 i 9 ujutru i vraća se oko 14 h,  što svakako nije praktično.
Mi smo rentali automobil na 4 dana i bilo je sasvim dovoljno da upoznamo ostrvo i posetimo sve plaže koje smo želeli.
Bili smo ful osigurani i rentiranje smo platili 160 e + gorivo.
Savet: Čim stignete pravac iznajmite auto ili nešto drugo jer je moguće da ih nema na raspolaganju jer ih neki turisti bukiraju i online. Mi smo naš dobili posle par dana.
Što se tiče puteva, najbezbednije je ići pored vode, a ne kroz planine. Takodje, nikako belim i žutim putevima! Verujte mi, inače možete doći u situaciju da gurate automobil ;)))






-Grad Argostoli-(na fotografijama iznad)

Najveći utisak na mene u Argostoliju je ostavio most sa koga sam videla kornajču. Takodje, možete ugledati i foke.







-Plaža Avitos-(na fotografijama iznad)

Slika govori više od hiljadu reči. Peskovita plaža sa toplom vodom prelepe boje! Jedna od omiljenih. Mada sve su mi omiljene :D
Na plaži se nalazi bar u koji se možete skloniti kada počne da 'prži'. Mogućnost iznajmljivanja ležaljki postoje. Cene dve ležaljke i suncobrana su 6 ili 8 e. Cene se odnose na bilo koju plažu.





-Plaža Koroni-( na fotografijama iznad)

Plaža sa ležaljkama koje iznajmljuje čika koji leškari ispod žbunja u svom ogromnom krevetu. Na plaži možete zateći njega, par turista i neverovatan prizor!



Skala:
Na samom početku sam napomenula da sam bila smeštena u mestu Skala. Jeste udaljeno od drugih plaža ali sama plaža u Skali je takodje prelepa! Jako je duga, šljunkovita sa kristalno čistom vodom.
Moja preporuka je da tržite smeštaj upravo ovde, jer kada sam videla druge delove ostrva bila sam srećna što sam upravo tu smeštena. Malo ali lepo šetalište, sa velikim brojem barova i taverni.  Jako simpatično i lepo uredjeno mesto!
Bila sam smeštena u vili Areti, bližu je plaže ali je smeštaj jako skroman. Ne bih preporučila.

U Skali, odmah pored plaže nalazi se restoran-bar Pikiona. Idealno mesto za popiti piće ili pojesti nešto. Odlična stvar je što uz piće dobijete ležaljku i mogućnost korišćenja bazena. Jako simpatično i moderno!




Do sledećeg posta, Kiki

Nastaviće se...

No comments: