Saturday, August 20, 2016

Grahovo

                 
 U prethodnom postu ste čitali o tome kako sam provela dan sa svojom porodicom.
Cilj izleta bila je poseta našim rođacima u Grahovu. Ja nisam tip osobe koja voli prirodu, ali ovo mesto me je ostavilo bez daha. Iako sam tamo bila samo jedan dan, za to vreme prestala sam da se bojim buba, videla više vrsta biljaka nego za ceo svoj zivot, počela da jedem povrće i naučila mnogo toga o istoriji ovog mesta i ljudima koji su zaslužni za njegovo postojanje.


Grahovo je naselje u opštini Nikšić, sa svega 120 stanovnika. Iako u njemu živi veoma mali broj ljudi, ovo mesto i te kako ima šta da ponudi. Prostrane pašnjake, u svim tonovima zelene boje, krase velika domaćinstva koja se pretežno  bave  zemljoradnjom. Ono što bih ja izdvojila je Arboretum - Nacionalni park i jedina botanička bašta u Crnoj Gori.
Za njeno postojanje zaslužan je Vojo Kovačević, koji je na svom velikom imanju sadio biljke koje je prikupljao sa različitih kontinenata.
Danas se ova botanička bašta sastoji iz 127 vrsti biljaka- 33 domaće i 94 strane.






Pošto je ovo ipak koliko lifestyle toliko i modni blog, napisala bih par rečenica o svom outfitu. Totalno sam se stopila sa okolinom i ceo dan šetala bosa po imanju. Šešir je tu da spreči sunčanicu i upotpuni outfit. Takođe, odabrala sam belu haljinu koja je jako prijatna za nošenje, tako da me nigde ništa ne žulja.
Potpuno neplanirano, ali ovaj outfit je ispao kao stvoren za ovo prelepo mesto. Stil i boje se nisu mogle bolje uklopiti u ovaj ambijent!

Šešir- stariji od mene
Haljina- Calvin Klein 







Vojo Kovačevič se još kao student Tehnickog fakuleta priključuje partizanskim ogranizacijama. Nakon svoje duge borbe za slobodu našeg naroda, dogurao je do pozicije generala pukovnika. Od sedmorice braće, trojica- Vojo,Vasilije i Mirko su proglašeni za narodne heroje. Vojo Kovačević je sahranjen u Aleji narodnih heroja na Novom Groblju u Beogradu.


Danas nas u domaćinstvu, koje je spojeno sa baštom, čekaju preslatki domaćini-vodiči, moja dva brata Vojin i Kosta, potomci Voje Kovačevića.

No comments: